Blog

De opmerkelijkste Superbowl commercials van 2016

2 min

Ik weet niks van American Football, maar toch kijk ik ieder jaar uit naar de Superbowl. Niet voor het spelletje, maar voor de duurste commercials van het jaar. Afgelopen nacht was het weer zo ver: het grootste sportevenement van het jaar. Voor de Amerikanen in ieder geval. Vorig jaar keken er namelijk zo’n 114,5 miljoen Amerikanen naar dit sportevenement.

Grote merken als Heinz, T-Mobile, LG, AXE en Amazon en zo’n beetje alle grote automerken trekken alles uit de kast om maar zo veel mogelijk opvalwaarde te creëren. Bekende namen als Serena Williams, Ryan Reynolds, Drake en Christopher Walken werden opgetrommeld voor de commercials van dit jaar. Los van de salarissen van deze grote namen en de overige productiekosten, mogen deze bedrijven 4,5 miljoen dollar aftikken per 30 seconden zendtijd.

Hieronder de 5 leukste/opmerkelijkste Superbowl commercials van 2016 in willekeurige volgorde:

SNICKERS “MARILYN”

Bekend concept in een fris nieuw jasje… ik bedoel jurkje.

BUDWEISER #GIVEADAMN

Een reclame zonder ‘opsmuk’. Britse actrice Helen Mirren vertelt waarom je niet met drank op achter het stuur moet gaan zitten.

HEINZ “WIENER STAMPEDE”

Schattige ‘worsthondjes’ verkleed als hotdogs in slowmotion. Heeft geen verdere uitleg nodig.

COLGATE’S “#EVERYDROPCOUNTS”

Wederom een campagnevideo van een merk, dat ‘goed wil doen’ inclusief eigen hashtag #EveryDropCounts. Colgate wil de kijker op het hart drukken niet onnodig water te verspillen. Wat zijn het toch weldoeners!

KIA – CHRISTOPHER WALKEN IN “WALKEN CLOSET”

Ik twijfelde tussen de MINI commercial, of deze van Kia. Christopher Walken die mensen overvalt in een ‘walkin (Walken, ha!) closet overvalt, vind ik mooi. De auto trouwens ook.

Kun je er net als ik geen genoeg van krijgen? Bekijk hier alle commercials van de Superbowl 2016.

Wat kunnen wij creëren voor jouw budget?

Maak kennis
Elke maand;
content die er toe doet!

Schrijf je in!