Blog

Karakter animatie in After Effects

BEELDKRACHT
2 min

Als je bekend bent met animatie dan weet je dat een rig (skelet) en inverse kinematica essentieel zijn voor het realistisch animeren van een karakter. Inverse kinematica is een opstelproces waarbij gewrichten zich zo gedragen dat als de objecten naast het gewricht naar elkaar toe worden gebracht het gewricht gaat buigen. Hiermee kan op een snellere manier een natuurlijke beweging van bijvoorbeeld een arm of een been geanimeerd worden.

Echter is het niet mogelijk om met Inverse Kinematica te werken aan de hand van de huidig ingebouwde tools van Adobe After Effects. Maar wees niet gevreesd! Er zijn mogelijkheden. Zo werken wij bij BEELDKRACHT sinds kort met DuIK, een uitgebreide animatie en rigging plug-in voor Adobe After Effects. Het biedt de juiste gereedschappen zoals IK, controllers en beenderen zoals je die in 3D-software tegen komt. Hierdoor stelt DuIk je in staat om sneller en eenvoudiger te animeren binnen 2D animatie. Daarnaast is DuIK ook nog eens gratis te verkrijgen via Duduf. Oftewel.. een must have voor elke Adobe After Effects Animator!

Benieuwd naar wat voor moois wij met DuIK gaan creëren? Hou dan Uptime in de gaten en laat je verassen. Binnenkort publiceren we hier namelijk veel meer over!

BEELDKRACHT

Regisseurs van kippenvel

Hoe drink jij je koffie?

Elke maand;
content die er toe doet!

Schrijf je in!