Blog

Newton 2: Animeren met physics in After Effects

BEELDKRACHT
2 min

Bij BEELDKRACHT creëren we de meeste animaties in Adobe After Effects. Het creëren van een realistische beweging kan hierin een tijdrovende opgave zijn. Maar daar hebben wij een oplossing voor! 

Sinds kort maken we gebruik van Newton 2 ‘The physics Engine for After Effects’ ontworpen door Motion Boutique. Deze plugin maakt het mogelijk om te spelen met Physics zonder dat je daarvoor een beweging uitgebreid hoeft te analyseren of te animeren.

Newton biedt verschillende simulatiecontrollers aan die het mogelijk maken om gewrichten (rig), lichaamseigenschappen (soort, dichtheid, wrijving, bounciness, snelheid) en globale eigenschappen (zwaartekracht) toe te delen aan starre objecten en een interactie creëren met de fysieke omgeving rondom het object.



Neem bijvoorbeeld een cirkel, geef de cirkel de lichaamseigenschappen van een stuiterbal, beetje zwaartekracht erbij en hoppa! Je hebt je simulatie van de stuiterbal zonder dat je deze met de hand hoeft na te bootsen. 
Zo maak je gebruik van de fysieke krachten en kun je objecten op een snelle en handige manier tegen elkaar op laten botsen, glijden, stuiteren en laten reageren op zwaartekracht.





Benieuwd naar hoe dat er binnen een animatie uitziet? Houd ons dan in de gaten want binnenkort kunnen we hier meer over laten zien.

Graag meer weten? Neem dan contact met ons op en wij leggen het je graag uit.

BEELDKRACHT

Regisseurs van kippenvel

Hoe drink jij je koffie?

Elke maand;
content die er toe doet!

Schrijf je in!