Portfolio

Ubisoft: Ghost Recon Breakpoint

BEELDKRACHT

Ubisoft: één van de grootste game ontwikkelaars ter wereld, heeft voor een derde maal aangeklopt bij BEELDKRACHT voor de ontwikkeling van een video. Nadat de producties voor de game Starlink en de promotie voor de Ubisoft Store met succes zijn ontvangen, was het nu tijd om het écht groots aan te pakken. Voor de game Ghost Recon Breakpoint is namelijk een commercial vol actie geproduceerd. 

Aandacht voor de doelgroep
Startpunt van iedere productie is uiteraard de vraag vanuit de klant. Ditmaal: ‘Er moet een commercial komen ter promotie van de nieuwe game Ghost Recon Breakpoint in de Benelux’. Belangrijk hierbij is dat deze is gericht op vriendengroepen die samen de game gaan spelen. Rondom de game was al veel promotie gedaan, maar hierbij werd er puur op de game gefocust. Aan BEELDKRACHT de taak om een concept te bedenken wat zich meer richt op de doelgroep: namelijk de gamers zelf. Een zeer boeiende invalshoek, aangezien je met dit concept ook de niet-gamers kunt aanspreken. Daarnaast biedt dit ook meer marketing mogelijkheden, denk aan: ‘koop de game met z’n vieren’, teamshirts en meer merchandise.

Van concept naar productie
Na een succesvolle pitch was het tijd om de commercial daadwerkelijk te gaan produceren. BEELDKRACHT heeft namelijk rondom deze video alles bedacht en uitgewerkt. Dit komt neer op:

  • Het ontwikkelen van het concept
  • Schrijven van het script
  • Pre-productie
  • Productie
  • Post-production

Leuk feit: bovenstaande foto is een shot uit de commercial en toont de zogeheten ‘Ghost Recon Carry’, een feature uit de game. Deze ‘Ghost Recon Carry’ is ook zichtbaar op de voorkant van de gamehoes!

De commercial zal in het begin van 2020 ter promotie worden ingezet. Wil jij nou meer weten over dit project? Of de mogelijkheden voor jouw eigen bedrijf? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen je graag verder en stellen desgewenst vrijblijvend een offerte voor je op.


BEELDKRACHT

Regisseurs van kippenvel

Elke maand;
content die er toe doet!

Schrijf je in!