Blog

Waarom vloggen voor je bedrijf een vet idee is

2 min

Een tijdje geleden is onze videograaf Jeroen met kandidaat-makelaar Ivo van Toussaint + Van Wijk Makelaardij op pad geweest om… jawel… te vloggen! Het fenomeen vloggen is namelijk al lang niet meer weggelegd voor Enzo Knol en kornuiten. Jeroen heeft Ivo geassisteerd bij zijn eerste vlogs voor het bedrijf en het videomateriaal vervolgens bewerkt tot een flitsend vlog. Enfin, laten we makelaar Ivo eerst de kans geven om zich voor te stellen:

WebNL vlogde een tijdje geleden al min of meer met hun livestream, maar het verschil tussen livestreams en vlogs is dat je die laatste uitgebreid kunt bewerken. Zo kom je tot een resultaat waarmee je een blijvende indruk achterlaat op je klanten, fans en zakenpartners. Neem bijvoorbeeld filmpje nummer 2 van Ivo:

Dit is waarom vloggen voor jouw business een goed idee is


1. Iedereen is gek op video

We kunnen er anno 2017 niet langer op heen: video is populairder dan ooit en wordt de komende jaren nog veel groter en belangrijker dan het nu is. Met een vlog bereik je mensen makkelijker en sneller dan met tekst, kom je professioneler over, kun je meer entertainment bieden en maak je jouw klanten en bezoekers tot fans. En dat niet alleen: je kunt er ook Q&A’s mee maken, laten zien waar je goed in bent, transparantie bieden over wat er achter de schermen gebeurt en nog veel meer.

2. Zoekmachines houden enorm op video’s

Wil jij vindbaar zijn op internet? Dan gaat video je daar sowieso bij helpen. Door te vloggen, vergroot je namelijk je kans dat je website beter wordt bezocht. Hoe dat komt? Heel simpel: Google past zijn zoekresultaten aan op wat mensen het liefste willen zien. Omdat surfers op het web gek zijn op video, zijn sites mét videocontent vaak relevanter dan zonder.

3. Laten zien wie je bent

Een bedrijf heeft een gezicht nodig om succesvol te zijn. Je toont daarmee je menselijkheid en komt dichter bij de (potentiële) klant te staan. En bovendien: doet de concurrentie ook aan vloggen? Zo niet, dan ben jij de innovator binnen jouw sector.


4. De ‘grote jongens’ doen het ook

Bedrijven zoals Google maken ook gebruik van vlogs, en dat is niet voor niets. Ze targeten ondernemers en marketeers met nieuwe kennis, nieuwe innovaties op het gebied van online media en tips en ideeën voor de toekomst van internetmarketing. Ook jij kunt je kennis delen, ongeacht waar dat over gaat. Zo kan een vlog over transport, ijzerhandel of bouwkeuringen net zo interessant zijn als een vlog over kookworkshops of makelaardij. Het hangt allemaal af van hoe je het presenteert.

Lijkt het jou leuk om te vloggen voor je bedrijf?

BEELDKRACHT helpt je graag met je plannen om te vloggen voor je bedrijf. Dat doen we met professioneel advies en desgewenst lopen we een dagje met je mee om je van de beste vlog-geheimen te voorzien. Dat deed videograaf Jeroen ook bij kandidaat-makelaar Ivo, en zoals je ziet is dat een groot succes geworden.

Neem vrijblijvend contact met ons op 

Wat kunnen wij creëren voor jouw budget?

Maak kennis
Elke maand;
content die er toe doet!

Schrijf je in!