Adverteren op YouTube? Dit zijn je mogelijkheden

Uit onderzoek blijkt dat beeld meer indruk maakt dan tekst. Dit maakt video en animatie tot de perfecte marketinginstrumenten, want met visuals maak je een blijvende indruk. Vroeger deden bedrijven dat uitsluitend via televisie, maar in het internettijdperk is YouTube een betere én goedkopere keus.

Offerte binnen 1 werkdag 

De voordelen van adverteren op YouTube

  • Je kunt heel specifiek targeten welke doelgroep je advertentievideo's te zien krijgen

  • Je betaalt tot wel 99% minder dan op televisie

  • Je kiest zelf op welke kanalen je advertentievideo's worden getoond

  • Je bepaalt zelf je budget

De mogelijkheden van adverteren op YouTube

Bij BEELDKRACHT werken we niet alleen met kundige animators en videografen, maar ook met marketingexperts die je ondersteunen in het kiezen van de juiste doelgroep en het opzetten van advertentiecampagnes op YouTube. Als je meer over ons wilt weten, bekijk dan gerust ons portfolio of lees wat wij allemaal doen.

Je hebt diverse types video's waarmee je op YouTube kunt adverteren. De meest gebruikte zijn 'Bumper Ads' en 'TrueView Instream-advertenties'.

Bumper Ads

Een bumper ad is een 6 seconden durend videootje dat YouTube-gebruikers verplicht moeten afkijken. Ze kunnen dit dus niet wegklikken. Het voordeel van een bumper ad is dat je in zeer korte tijd voor een groot publiek je producten of diensten kunt aanbieden. De kunst van een bumper ad is dat 't catchy genoeg is om mensen nieuwsgierig te maken.

TrueView InStream-advertenties

Een TrueView-video is een filmpje dat mensen na een aantal seconden kunnen wegklikken, maar waarin je meer ruimte krijgt om je verhaal te vertellen. Dit is ideaal wanneer er de nodige uitleg vereist is om jouw dienst of product aan te prijzen.

VRAAG EEN GRATIS OFFERTE AAN

Wat kost adverteren op YouTube?

Het budget van je YouTube-advertentiecampagne kun je helemaal zelf bepalen. In Google Adwords - de online omgeving waarop je deze campagnes kunt samenstellen - kies je zelf je maximale budget per dag + het budget dat je betaalt voor het aantal views. Dat wil zeggen: je betaalt een vast bedrag per keer dat iemand een video bekijkt. Dit is bijvoorbeeld 4 eurocent.

Je kunt zelf kiezen met welk budget je wil starten en je kunt dit budget op elk gewenst moment aanpassen.

De vuistregel is: hoe meer budget je instelt, hoe groter je bereik.

Informeer naar de mogelijkheden

Wil jij meer weten over de mogelijkheden van adverteren op YouTube? Vraag dan een gratis offerte aan en binnen 24 uur ontvang jij bericht van ons.

Vraag een gratis offerte aan

Elke maand;
content die er toe doet!

Schrijf je in!